Všeobecné obchodní podmínky

pro poskytování služby 3D tisku na zakázku

Provozovatel webu a služby:

Helya software s.r.o.

Sídlo: Komenského sady 1642, 676 02 Moravské Budějovice

IČO: 09000224

DIČ: CZ09000224

Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, spisová značka C 116636.

Kontaktní e-mail: hello@helya-soft.cz

Kontaktní telefon: +420 604 955 318

(dále jen „Poskytovatel")

Článek I. – Úvodní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě smlouvy o dílo (dále jen „Smlouva") uzavírané mezi Poskytovatelem a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „Zákazník") prostřednictvím internetového portálu Poskytovatele na adrese www.3d-printed.cz (dále jen „Web").
  2. Předmětem Smlouvy je zhotovení hmotného výrobku (dále jen „Dílo") technologií 3D tisku na základě digitálního 3D modelu dodaného Zákazníkem (dále jen „Model").
  3. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v individuální Smlouvě. Taková odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
  4. Znění VOP může Poskytovatel jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
  5. Na uzavřenou Smlouvu se vždy vztahuje verze VOP platná v okamžiku odeslání objednávky.

Článek II. – Objednávka a uzavření Smlouvy

  1. Zákazník provádí objednávku vyplněním objednávkového formuláře na Webu. Nedílnou součástí objednávky je nahrání datového souboru s Modelem ve formátu podporovaném Webem (např. .STL, .OBJ).
  2. Web může automaticky zpracovat nahraný Model a na základě jeho parametrů (rozměry, objem, složitost) a Zákazníkem zvoleného materiálu, technologie tisku a dalších specifikací vygenerovat cenovou nabídku.
  3. Odesláním objednávky Zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, že jim rozumí a že s nimi bez výhrad souhlasí.
  4. Odeslaná objednávka je závazným návrhem na uzavření Smlouvy ze strany Zákazníka.
  5. Smlouva mezi Poskytovatelem a Zákazníkem je uzavřena okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky (akceptace) ze strany Poskytovatele na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v objednávce.
  6. Výroba Díla započne až po úplném uhrazení sjednané ceny Zákazníkem, není-li dohodnuto jinak.
  7. Poskytovatel si vyhrazuje právo zrušit objednávku, pokud cena nebude uhrazena do 7 pracovních dnů od potvrzení objednávky.

Článek III. – Cena a platební podmínky

  1. Cena za zhotovení Díla je stanovena kalkulací na Webu. Tato cena je konečná, včetně DPH.
  2. K ceně bude připočteno dopravné dle volby Zákazníka v objednávkovém formuláři.
  3. Zákazník může uhradit cenu následujícími způsoby:
    • Bezhotovostně platební kartou online prostřednictvím zabezpečené platební brány.
    • Bezhotovostně bankovním převodem na účet Poskytovatele č. 2501855292/2010.
  4. V případě platby bankovním převodem je Zákazník povinen uhradit cenu společně s uvedením variabilního symbolu platby (číslo objednávky).
  5. Závazek Zákazníka uhradit cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Poskytovatele.
  6. Poskytovatel vystaví ke každé platbě daňový doklad (fakturu) a zašle jej Zákazníkovi v elektronické podobě na jeho e-mailovou adresu.
  7. Poskytovatel je plátcem daně z přidané hodnoty.

Článek IV. – Odstoupení od Smlouvy

  1. Zákazník, který je spotřebitelem, bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nelze odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
  2. Vzhledem k tomu, že Dílo je vyráběno na zakázku na základě individuálně dodaného Modelu, jedná se o zboží vyrobené na míru.
  3. Zákazník proto nemá právo od Smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu.
  4. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že:
    • dodaný Model je technicky neproveditelný, poškozený nebo neúplný;
    • Model nebo z něj zhotovené Dílo porušuje právní předpisy ČR (např. modely funkčních zbraní), dobré mravy nebo se Poskytovatel důvodně domnívá, že porušuje práva třetích osob.
  5. O odstoupení bude Poskytovatel Zákazníka neprodleně informovat a vrátí mu plnou uhrazenou částku na jeho účet.

Článek V. – Dodací podmínky

  1. Předpokládaná doba zhotovení Díla je uvedena na Webu nebo v potvrzení objednávky. Zpravidla se jedná o 5–10 pracovních dnů od připsání platby na účet Poskytovatele.
  2. Tato lhůta je orientační a může se prodloužit v závislosti na složitosti tisku a aktuální vytíženosti výroby.
  3. O případném výrazném prodloužení bude Zákazník informován.
  4. Způsob doručení volí Zákazník v objednávkovém formuláři. Náklady na dopravu nese Zákazník a jsou připočteny k ceně Díla.
  5. Při převzetí Díla od přepravce je Zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalu.
  6. V případě jakýchkoliv závad je nutné toto neprodleně oznámit přepravci a sepsat s ním protokol o poškození.
  7. Nebezpečí škody na Díle přechází na Zákazníka okamžikem jeho převzetí od dopravce.

Článek VI. – Práva z vadného plnění (Reklamace)

  1. Poskytovatel odpovídá Zákazníkovi, že Dílo při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá, že Dílo je zhotoveno ze Zákazníkem zvoleného materiálu, ve smluveném množství a provedení.
  2. Za vadu Díla se nepovažují:
    • přirozené charakteristiky dané technologií 3D tisku, jako je viditelnost vrstev (vrstvení);
    • stopy po odstranění nezbytných tiskových podpěr;
    • rozměrové odchylky v toleranci ± 0,5 % (minimálně však ± 0,2 mm) způsobené tepelným smršťováním materiálu;
    • drobné barevné odchylky materiálu oproti zobrazení na Webu.
  3. Poskytovatel dále neodpovídá za vady a nefunkčnost Díla, které vyplývají z:
    • vad dodaného Modelu (chyby designu, nevhodná geometrie, nedostatečná tloušťka stěn, chybějící tolerance);
    • nevhodného výběru materiálu Zákazníkem pro konkrétní účel použití (např. nízká teplotní odolnost, nedostatečná pevnost, UV nestabilita). Výběr materiálu a posouzení jeho vhodnosti provádí výhradně Zákazník.
  4. Právo z vadného plnění (reklamace) náleží Zákazníkovi pouze v případě, že se vada týká kvality samotného procesu 3D tisku (např. zjevné posunutí vrstev, deformace způsobená chybou tisku, nedostatečné spojení vrstev, použití jiného než objednaného materiálu).
  5. Případnou reklamaci je Zákazník povinen uplatnit bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, a to písemně na kontaktní e-mail Poskytovatele.
  6. V reklamaci musí být uvedeno číslo objednávky, podrobný popis vady a fotodokumentace vadného Díla.
  7. Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci spotřebitele nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.

Článek VII. – Odpovědnost Zákazníka a duševní vlastnictví

  1. Zákazník nahráním Modelu na Web prohlašuje a zaručuje, že je oprávněným držitelem veškerých potřebných práv duševního vlastnictví k tomuto Modelu (autorská práva, práva k průmyslovým vzorům atd.), nebo že má k jeho užití pro účely zhotovení Díla prokazatelný souhlas oprávněného držitele těchto práv.
  2. Zákazník plně odpovídá za jakoukoliv škodu, která by Poskytovateli vznikla v důsledku porušení práv duševního vlastnictví třetích osob.
  3. Zákazník se zavazuje Poskytovatele v plném rozsahu odškodnit, pokud by třetí strana vznesla vůči Poskytovateli z tohoto titulu jakékoliv nároky, včetně nákladů na právní zastoupení.
  4. Poskytovatel si vyhrazuje právo kdykoliv odmítnout zhotovit Dílo, pokud má podezření, že dodaný Model porušuje práva třetích osob, právní předpisy nebo dobré mravy.
  5. Poskytovatel se zavazuje, že dodané Modely (data) nepoužije k jinému účelu než ke zhotovení Díla pro Zákazníka a neposkytne je třetím stranám. Po uplynutí 30 dnů od vyřízení objednávky budou zdrojová data Modelu z úložiště Poskytovatele nenávratně smazána, pokud se strany nedohodnou jinak.

Článek VIII. – Ochrana osobních údajů

  1. Ochrana osobních údajů Zákazníka, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a českým právním řádem.
  2. Zákazník souhlasí se zpracováním svých osobních údajů (jméno, příjmení, adresa, IČO, DIČ, e-mail, telefonní číslo) za účelem uzavření a plnění Smlouvy.
  3. Podrobné informace o zpracování osobních údajů, právech Zákazníka a dalších souvisejících náležitostech jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů", který je dostupný na Webu.

Článek IX. – Závěrečná ustanovení

  1. Veškerá ujednání mezi Poskytovatelem a Zákazníkem se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
  2. Veškerá komunikace mezi stranami bude probíhat primárně elektronicky prostřednictvím e-mailu.
  3. Všechny spory vznikající z této Smlouvy a v souvislosti s ní budou rozhodovány obecnými soudy České republiky.
  4. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení VOP neplatným či neúčinným, namísto něj nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
  5. Neplatností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
  6. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 30. srpna 2025.